FAQ2022-04-01T10:13:06+02:00
Reiniging met hoogwerkers2018-10-01T15:11:12+02:00

Reiniging met hoogwerkers

Reiniging met hoogwerkers, het werken op hoogte is een vak apart, waarbij de veiligheid altijd voorop moet staan. Cleaning Partners International beschikt over gecertificeerde apparatuur en gediplomeerd personeel. Daardoor leveren wij maatwerk met een “hoogstaand” niveau.

Reiniging met hoogwerkers

Nostolift Hoogwerker : Onze hoogwerker NOSTOLIFT heeft een maximale stahoogte van 24 meter. Dagelijks is onze hoogwerker onderweg of op locatie om veilig ramen te wassen op grotere hoogte. Veel van onze klanten verlangen, met name in de chemische sector, dat wij vanaf een eerste verdieping alle ramen met een hoogwerker reinigen. Omdat er speciale grasbanden zijn gemonteerd kan er zonder schade aan het gazon gewerkt worden.

Hoog werken
De eisen voor “werken op hoogte” en werken met hoogwerkers zijn de laatste tijd scherp aangepast en zullen voor de toekomst alleen nog maar strenger  worden.

Met het oog op veiligheid en toekomst werken wij inmiddels met zogenaamde osmose wagens.  Deze voertuigen vervoeren het in ons bedrijf geproduceerde 100% puur water dat ramen d.m.v koppelstokken tot op een hoogte van 12 meter  kan reinigen.  Dit gezuiverde water is een van de beste reinigingsmiddelen, ttz H²O, dit is water ontdaan van alle onzuiverheden, waardoor dit pure water het vuil  van ramen en omlijstingen volledig opneemt en verwijderd. Boven de 12 meter zal de inzet van hoogwerkers noodzakelijk zijn.

Voordelen reiniging met osmose:

  • Veilig werken zonder gebruik van ladders
  • Geen zeep noch detergenten (milieuvriendelijk)
  • 100 % puur water, schoon, steriel en laat na drogen geen strepen achter
  • Grondige reiniging van kaders en gevelbeplating
  • Ideaal voor moeilijk bereikbare koepels en glazen daken
  • Tot 12 meter hoogte geen hoogwerker nodig

Indien u op zoek bent naar een professioneel schoonmaakbedrijf, dan bent u bij ons aan het juiste adres! Onze jarenlange ervaring staat garant voor vlekkeloze kwaliteit en grenzeloze service in alle vormen van schoonmaak werk. Al onze medewerkers zijn uiteraard VCA gecertificeerd. Wij reinigen objecten en panden in iedere maat. Of het nu gaat om reiniging op de traditionele manier of met osmose, laag of zeer hoog werk, voor ons is geen klus onmogelijk.

Reiniging met hoogwerkers Schoonmaken Glazenwassers
Wat is onze Privacy Statement2017-02-26T11:04:13+01:00

Privacy Cleaning Partners International V.O.F.

Privacy Cleaning Partners International V.O.F. Statement: U kunt anoniem gebruik maken van de website van Cleaning Partners International V.O.F. Wij zijn niet geïnteresseerd in namen of andere gegevens die iets zeggen over de identiteit van de bezoekers van deze site.

Privacy Cleaning Partners International V.O.F.Wat is een cookie?
Wij maken op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door uw browser op uw harde schrijf van uw computer wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers teruggestuurd worden.

Gebruik van permanente cookies
Met behulp van een permanente cookie kunnen wij jou herkennen bij een nieuw bezoek op onze website. De website kan daardoor speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Ook wanneer je toestemming hebt gegeven voor het plaatsen van cookies kunnen wij dit door middel van een cookie onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je dus tijd bespaart en een prettiger gebruik van onze website kunt maken. Permanente cookies kan je verwijderen via de instellingen van jouw browser.

Gebruik van sessie cookies
Met behulp van een sessie cookie kunnen wij zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen onze dienst daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw webbrowser afsluit.

Tracking cookies van onszelf
Met jouw toestemming plaatsen wij een cookie op jouw apparatuur, welke kan worden opgevraagd zodra je een website uit ons netwerk bezoekt. Hierdoor kunnen wij te weten komen dat je naast onze website ook op de betreffende andere website(s) uit ons netwerk bent geweest. Het daardoor opgebouwde profiel is niet gekoppeld aan jouw naam, adres, e-mailadres en dergelijke, maar dient alleen om advertenties af te stemmen op jouw profiel, zodat deze zo veel mogelijk relevant voor je zijn.

Tracking cookies van onze adverteerders
Met jouw toestemming plaatsen onze adverteerders “tracking cookies” op jouw apparatuur. Deze cookies gebruiken zij om bij te houden welke pagina’s je bezoekt uit hun netwerk, om zo een profiel op te bouwen van jouw online surfgedrag. Dit profiel wordt mede opgebouwd op basis van vergelijkbare informatie die zij van jouw bezoek aan andere websites uit hun netwerk krijgen. Dit profiel wordt niet gekoppeld aan jouw naam, adres, e-mailadres en dergelijke zoals bij ons bekend, maar dient alleen om advertenties af te stemmen op jouw profiel zodat deze zo veel mogelijk relevant voor je zijn.

Google Analytics Privacy Cleaning Partners International V.O.F.
Via onze website wordt een cookie geplaatst van het Amerikaanse bedrijf Google, als deel van de “Analytics”-dienst. Wij gebruiken deze dienst om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Google kan deze informatie aan derden verschaffen indien Google hiertoe wettelijk wordt verplicht, of voor zover derden de informatie namens Google verwerken. Wij hebben hier geen invloed op. Wij hebben Google wel/niet toegestaan de verkregen analytics informatie te gebruiken voor andere Google diensten.

De informatie die Google verzamelt wordt zo veel mogelijk geanonimiseerd. Uw IP-adres wordt nadrukkelijk niet meegegeven. De informatie wordt overgebracht naar en door Google opgeslagen op servers in de Verenigde Staten. Google stelt zich te houden aan de Safe Harbor principles en is aangesloten bij het Safe Harbor-programma van het Amerikaanse Ministerie van Handel. Dit houdt in dat er sprake is van een passend beschermingsniveau voor de verwerking van eventuele persoonsgegevens.”

Facebook en Twitter buttons
Op onze website zijn buttons opgenomen om webpagina’s te kunnen promoten (“liken”) of delen (“tweeten”) op sociale netwerken als Facebook en Twitter. Deze buttons werken door middel van stukjes code die van Facebook respectievelijk Twitter zelf afkomstig zijn. Door middel van deze code worden cookies geplaatst. Wij hebben daar geen invloed op. Leest u de privacyverklaring van Facebook respectievelijk van Twitter (welke regelmatig kunnen wijzigen) om te lezen wat zij met uw (persoons)gegevens doen die zij via deze cookies verwerken.

De informatie die ze verzamelen wordt zo veel mogelijk geanonimiseerd. De informatie wordt overgebracht naar en door Twitter, Facebook, Google + en LinkedIn opgeslagen op servers in de Verenigde Staten. LinkedIn, Twitter, Facebook en Google + stellen zich te houden aan de Safe Harbor principes en zijn aangesloten bij het Safe Harbor-programma van het Amerikaanse Ministerie van Handel. Dit houdt in dat er sprake is van een passend beschermingsniveau voor de verwerking van eventuele persoonsgegevens.

Recht op inzage en correctie of verwijdering van jouw gegevens
Je hebt het recht om te vragen om inzage in en correctie of verwijdering van jouw gegevens. Zie hiervoor onze contactpagina. Om misbruik te voorkomen kunnen wij je daarbij vragen om je adequaat te identificeren. Wanneer het gaat om inzage in persoonsgegevens gekoppeld aan een cookie, dien je een kopie van het cookie in kwestie mee te sturen. Je kunt deze terug vinden in de instellingen van je browser.”

In- en uitschakelen van cookies en verwijdering daarvan
Meer informatie omtrent het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.”

Meer informatie over cookies? Op de volgende websites kan je meer informatie over cookies vinden:

Privacy Cleaning Partners International V.O.F.

Wat is een SNA Keurmerk2017-02-26T10:30:13+01:00

SNA-keurmerk

SNA-keurmerk
Ondernemingen die het SNA-keurmerk mogen voeren, moeten voldoen aan de gestelde eisen in het SNA-schema (o.a. de eisen in NEN 4400 norm). Deze norm is ontwikkeld voor Nederlandse (NEN 4400-1) en buitenlandse ondernemingen die zich op de Nederlandse markt begeven (NEN 4400-2) en die arbeid ter beschikking stellen en/of werk aannemen. De ondernemingen in het register van SNA worden periodiek gecontroleerd en alleen opgenomen als zij voldoen aan de gestelde eisen.

Risico’s beperken
Het SNA-keurmerk is ontwikkeld om de risico’s van inleners van arbeid en opdrachtgevers van werk te beperken. Op basis van de huidige wetgeving lopen deze partijen het risico dat zij aansprakelijk worden gesteld voor verplichtingen uit arbeid die door de uitlener of (onder)aannemer niet zijn voldaan. Bedrijven met het SNA-keurmerk worden periodiek gecontroleerd op hun verplichtingen uit arbeid, waardoor het risico voor de inlener en uitbesteder van werk wordt beperkt. Per 1 juli 2012 geldt er een fiscale vrijwaring inzake de inlenersaansprakelijkheid. Dit betekent dat inleners die werknemers inlenen van een uitzendbureau met het SNA-keurmerk gevrijwaard kunnen worden van eventuele aansprakelijkheidsstelling door de Belastingdienst ten aanzien van niet betaalde loonheffingen en omzetbelasting door de uitlener. De voorwaarden voor vrijwaring zijn te vinden in de ‘wijziging leidraad invordering 2008’ van 27 juni 2012.

  • De ondernemingen met een SNA-keurmerk worden beoordeeld op hun verplichtingen uit arbeid, te weten:
  • De identificatie van de onderneming;
  • De aangifte en afdracht van (in Nederland) verschuldigde loonheffingen en omzet-belasting;
  • Loonbetaling niet in strijd met de Wet minimumloon en minimum vakantiebijslag;
  • Het uitvoeren van identiteitscontrole en controle op het gerechtigd zijn tot het verrichten van arbeid in Nederland;
  • Het voorkomen van risico’s op aansprakelijkstelling en boetes voortvloeiend uit in- en doorlenen of uitbesteden van werk.
  • Dit alles met inbegrip van het administreren en bewaren van de vereiste documenten.
SNA-Keurmerk
Algemene voorwaarden Cleaning Partners International V.O.F.2017-02-26T10:23:33+01:00

Algemene voorwaarden Cleaning Partners International V.O.F.

Algemene voorwaarden Cleaning Partners International V.O.F.

Download: Algemene voorwaarden Cleaning Partners International V.O.F.

Artikel 1 Definities:
Begripsomschrijvingen:
1.1. In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven:

Werkzaamheden: schoonmaakwerkzaamheden en/of werkzaamheden terzake glazenwassen

Opdrachtgever: de natuurlijke of rechtspersoon, ten behoeve van wie op basis van een separaat te sluiten overeenkomst werkzaamheden worden verricht.

Opdrachtnemer: Cleaning Partners International

Werkprogramma: een formulier waarop de opdrachtnemer in overleg met de opdrachtgever een omschrijving geven van de te verrichten werkzaamheden, waarop onder meer zal zijn opgenomen, doch niet uitsluitend, plaats, tijd en frequentie van de verschillende werkzaamheden.

Object: het schoon te houden gebouw, schip, bus, trein, sanitair en/of overige zaken c.q. goederen.

Artikel 2 De overeenkomst:
Opdrachtbevestiging:

2.1. Nadat opdrachtgever en opdrachtnemer tot overeenstemming zijn gekomen, zal deze overeenstemming door opdrachtnemer schriftelijk worden bevestigd aan opdrachtnemer. Hierbij zal tevens het overeengekomen werkprogramma en een afschrift van deze algemene voorwaarden worden toegezonden.

Accorderen van de opdrachtbevestiging:
2.2. Opdrachtgever dient de opdrachtbevestiging, het hierbij behorende werkprogramma voor akkoord te ondertekenen en dient elke pagina van de aan hem toegezonden stukken voor akkoord te paraferen. De ondertekende en geparafeerde stukken dienen binnen 8 dagen aan opdrachtnemer te worden geretourneerd.

Artikel 3 Uitvoering van de overeenkomst
Algemeen:

3.1. De werkzaamheden worden uitgevoerd overeenkomstig de overeenkomst c.q. de opdrachtbevestiging, het hierbij behorende werkprogramma en de (onderhavige) algemene voorwaarden.

3.2. De werkzaamheden zullen worden uitgevoerd op werkdagen (maandag tot en met vrijdag). Geen werkzaamheden zullen worden verricht op christelijke en/of nationale feestdagen. Van dit artikellid zal slechts bij wijze van hoge uitzondering in bijzondere gevallen kunnen worden afgeweken. Zo een eventuele afwijking zal steeds in onderling overleg plaatsvinden.

Onderaanneming:
3.3. De opdrachtnemer zal slechts met schriftelijke toestemming van de opdrachtgever de uitvoering van de overeenkomst geheel of gedeeltelijk door derden laten verrichten. Deze toestemming is niet vereist voor glazenwasserwerkzaamheden en/of incidenteel te verrichten werkzaamheden.

3.4. De opdrachtnemer zal de opdrachtgever op de hoogte stellen indien glazenwasserwerkzaamheden en/of incidentele werkzaamheden door derde(n) zullen worden verricht.

Kleine afwijkingen:
3.5. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt, dat (kleine) afwijkingen noodzakelijk en/of, wenselijk zijn, kan de opdrachtnemer, zonder dat prijsaanpassing plaatsvindt, de uitvoering van de werkzaamheden naar eigen inzicht wijzigen. Zulks is echter uitsluitend toegestaan, indien met de (kleine) afwijkingen tenminste een vergelijkbare kwaliteit wordt geleverd. Afwijkingen als bedoeld in dit artikel(lid) zullen te allen tijde door opdrachtnemer aan opdrachtgever worden mede gedeeld.

Grote afwijkingen:
3.6. Indien het de opdrachtnemer tijdens de uitvoering van de overeenkomst mocht blijken dat afwijkingen c.q. aanpassingen op de overeenkomst en/of het werkprogramma noodzakelijk zijn en indien die afwijkingen c.q. aanpassingen zodanig zijn dat zij gepaard dienen te gaan met een (enige) prijsaanpassing zullen opdrachtgever en opdrachtnemer overeenkomstig het bepaalde in artikel 4 van deze algemene voorwaarden, de overeenkomst en/of het werkprogramma alsmede de hieromtrent overeengekomen prijs, wijzigen.

overeengekomen in de opdrachtbevestiging en/of het werkprogramma, zal de opdrachtgever de opdrachtnemer onverwijld via een aangetekende brief in kennis stellen van de door hem geconstateerde afwijking(en).

Artikel 4 Wijziging van de overeenkomst
Wijzigingen:

4.1 Wijziging van de overeenkomst als bedoeld in artikel 3.6 van deze algemene voorwaarden is slechts mogelijk indien partijen zulks expliciet schriftelijk aanvullend met elkaar overeenkomen.

Artikel 5 Hulpmiddelen:
Tarief:

5.1. De overeengekomen prijs voor de te leveren diensten zijn in euro’s, exclusief BTW en inclusief de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde hulp- en reinigingsmiddelen. De opdrachtnemer is vrij in zijn keuze van hulp- en reinigingsmiddelen, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Gas/water/elektriciteit:
5.2. In afwijking van het onder 5.1 bepaalde, zal de opdrachtgever de voor de werkzaamheden benodigde water, elektriciteit en gas kosteloos ter beschikking stellen. Bij glazenwasserwerkzaamheden aan de buitenkant van het object is het de opdrachtnemer toegestaan kosteloos gebruik te maken van de voorzieningen welke aan het gebouw ten behoeve van buitenwerkzaamheden aanwezig zijn.

Opslag hulpmiddelen:
5.3. In overleg tussen opdrachtgever en opdrachtnemer zullen – voorzover mogelijk afsluitbare – ruimte(n), kosteloos ter beschikking worden gesteld ten behoeve van materiaalopslag.

Overige faciliteiten:
5.4. In overleg met de opdrachtnemer zal de opdrachtgever ten behoeve van het personeel van de opdrachtnemer voldoende faciliteiten kosteloos ter beschikking stellen, zoals garderobe, berging en dergelijke.

Artikel 6 Indexering
6.1. De overeengekomen prijs kan eenzijdig door opdrachtnemer worden aangepast. Deze aanpassing kan ten hoogste twee maal per jaar plaatsvinden. Opdrachtgever zal steeds zo spoedig als mogelijk op de hoogte worden gesteld van een eventuele prijswijziging. Opdrachtnemer zal er steeds zorg voor dragen dat er minimaal drie maanden zijn gelegen tussen enerzijds de kennisgeving van de door te voeren wijziging en anderzijds de daadwerkelijke ingangsdatum van de wijziging.

Artikel 7 Betaling
Factureertermijn:

7.1. Opdrachtnemer zal opdrachtgever maandelijks factureren.

Betaaltermijn:
7.2. Betaling door opdrachtgever dient te geschieden binnen 30 dagen na de datum waarop de factuur is opgesteld.

Niet tijdige betaling:
7.3. Bij een niet tijdige betaling door opdrachtgever, is de opdrachtgever de wettelijke rente verschuldigd vanaf de vervaltermijn van de verzonden factuur tot aan het moment dat de factuur daadwerkelijk zal worden betaald.

Opschorting:
7.4. Indien een opdrachtgever zijn betalingsverplichtingen jegens opdrachtnemer niet deugdelijk nakomt, geeft dit opdrachtnemer het recht de verdere uitvoering van deze overeenkomst op te schorten en/of deze overeenkomst te ontbinden.

Incassokosten:
7.5. Indien en voorzover opdrachtgever zijn betalingsverplichtingen jegens opdrachtnemer niet deugdelijk nakomt en opdrachtnemer kosten maakt ter incasso van de door opdrachtgever te betalen gelden, dan is opdrachtgever tevens de (buitengerechtelijke) incassokosten verschuldigd, welke (buitengerechtelijke) incassokosten worden gesteld op 15% van de hoofdsom met een minimum van € 250,00.

Verrekening:
7.6. Opdrachtgever is niet gerechtigd de aan hem toegezonden facturen te verrekenen ex artikel 6:127 BW met een (enige) vordering c.q. vorderingen die opdrachtgever op opdrachtnemer zou hebben.

Artikel 8 Contract naleving en controle
Tekortkoming:

8.1. Indien gedurende de looptijd van de overeenkomst door de opdrachtgever geconstateerd wordt, dat de uitvoering van de werkzaamheden in belangrijke mate afwijkt van het

Boete:
11.2. Indien in afwijking van het gestelde onder artikel 11.1 zonder toestemming van de opdrachtnemer door de opdrachtgever een arbeidsverhouding en/of een (enige) andere overeenkomst wordt aangegaan met een in artikel 11.1 bedoelde werknemer, verbeurt de opdrachtgever aan de opdrachtnemer een direct opeisbare, niet voor rechterlijke matiging vatbare boete van € 5.000,00 per week of gedeelte van een week dat een zodanige arbeidsverhouding en/of een (enige) andere overeenkomst heeft geduurd respectievelijk voortduurt.

Melding:
8.2. De aangetekende brief als bedoeld in artikel 8.1 zal tenminste een nauwkeurige omschrijving van tijdstip, ruimte, aard en ernst van de geconstateerde afwijking(en) c.q. tekortkoming(en) bevatten.

Artikel 9 Beëindiging van de overeenkomst
Duur van de overeenkomst:

9.1. De overeenkomst wordt geacht te zijn aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Opzegging:
9.2. Opdrachtgever en opdrachtnemer zullen de overeenkomst steeds op kunnen zeggen tegen het einde van de lopende kalendermaand en met inachtneming van een opzegtermijn van drie (3) maanden. Opzegging dient steeds schriftelijk te geschieden per aangetekende brief.

Ontbinding:
9.3. Opdrachtgever en opdrachtnemer zullen steeds gerechtigd zijn de overeenkomst buitengerechtelijk te ontbinden ex artikel 6:265 BW mits er sprake is van een dusdanige tekortkoming in de nakoming die een ontbinding van de overeenkomst rechtvaardigt.

9.4. Opdrachtgever en opdrachtnemer spreken reeds nu voor alsdan af dat zij in ieder geval – en dus niet uitsluitend – grond zullen vinden voor ontbinding van de overeenkomst indien:

– opdrachtgever surséance van betaling aanvraagt;
– opdrachtgever in staat van faillissement is verklaard;
– opdrachtgever haar betalingsverplichtingen jegens opdrachtnemer niet op juiste wijze nakomt ex artikel 7.4.

Artikel 10 Aansprakelijkheid
Zorgverplichting:

10.1. Opdrachtnemer zal bij de uitvoering van de overeengekomen diensten de zorg van een goed opdrachtnemer in acht nemen en daarbij in overeenstemming met de op haar rustende verantwoordelijkheid, voortvloeiende uit de voor dienstverleners professionele standaard handelen.

Aansprakelijkheid:
10.2. Opdrachtnemer aanvaardt aansprakelijkheid voor de door opdrachtgever geleden schade wanneer vaststaat dat de schade is veroorzaakt door toedoen van opdrachtnemer. De aansprakelijkheid beperkt zich tot de wettelijke aansprakelijkheid. Opdrachtnemer aanvaardt geen vergoedingsplicht anders dan tot het bedrag dat in het betreffende geval onder de door opdrachtgever afgesloten verzekering wordt uitgekeerd.

Vermogenschade/gevolgschade:
10.3. De opdrachtnemer aanvaardt geen aansprakelijkheid terzake vermogenschade en gevolgschade.

Aansprakelijkheidsverzekering:
10.4. De opdrachtnemer heeft een aansprakelijkheidsverzekering voor bedrijven (AVB) afgesloten met het oog op de in voorgaande leden bedoelde aansprakelijkheid.

Gebruik van hoogwerker:
10.5. De opdrachtnemer aanvaardt bij gebruik van een hoogwerker geen aansprakelijkheid voor schade aan beplanting, gazons, bestrating, leidingen, putten e.d.

Derden:
10.6. De opdrachtgever vrijwaart de opdrachtnemer voor aanspraken van derden wegens bij, of ten gevolge van, de uitvoering van deze overeenkomst geleden schade.

Melding schade:
10.7. De opdrachtgever is verplicht om schade binnen 14 dagen bij opdrachtnemer te melden.

Artikel 11 Overname personeel

Overname personeel:

11.1. Het is de opdrachtgever niet toegestaan, om tijdens de looptijd van de arbeidsovereenkomst van personeel van de opdrachtnemer met de opdrachtnemer, respectievelijk gedurende de duur van de overeenkomst tussen opdrachtgever en opdrachtnemer en gedurende een periode van 6 maanden na beëindiging daarvan, personeel van de opdrachtnemer in dienst te nemen, respectievelijk op enigerlei wijze, direct of indirect, buiten de opdrachtnemer om, in te schakelen voor het verrichten van werkzaamheden ten behoeve van de opdrachtgever.

Artikel 12 Overmacht
Overmacht:

12.1. Opdrachtnemer is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting, indien zij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan haar schuld, en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt.

12.2. Indien de overeengekomen werkzaamheden door overmacht bij de opdrachtgever, tijdelijk – ten hoogste 3 maanden – niet of slechts ten dele kunnen worden uitgevoerd, geeft dat geen recht op vermindering van de overeengekomen totaalprijs voor die periode.

12.3. Indien de overmacht langer duurt dan de in artikel 12.2 genoemde termijn, zullen de opdrachtnemer en de opdrachtgever overleg plegen over de totaalprijs die zal gelden voor de resterende periode gedurende welke periode de overmacht voortduurt.

Aansprakelijkheid als gevolg van overmacht:
12.4. Een toerekenbare tekortkoming tot nakoming van de verplichtingen aan de zijde van opdrachtnemer wegens overmacht, kan nimmer leiden tot een verplichting op de door opdrachtgever geleden en/of nog te lijden schade te vergoeden.

Artikel 13 Geschillen
Raad van Arbitrage voor Schoonmaak- en bedrijfsdienstenbranche:

13.1. Alle geschillen omtrent interpretatie, uitvoering en beëindiging van de overeenkomst zullen, met uitsluiting van de burgerlijke rechter, ter berechting worden voorgelegd aan de Raad van Arbitrage voor Schoonmaak- en Bedrijfsdienstenbranche.

13.2. De Raad van Arbitrage voor de Schoonmaak- en Bedrijfsdienstenbranche zal het geschil berechten conform het door haar gehanteerde reglement.

Uitzondering:
13.3. In afwijking van artikel 13.1 en 13.2. zal wel steeds bevoegd zijn de Voorzieningenrechter van de (een) rechtbank indien en voorzover het gaat om spoedeisende zaken (kort(e) geding(en)) en/of ten behoeve van het treffen van conservatoire en/of executoriale maatregelen.

13.4 Voorts zal in afwijking op artikel 13.1 en 13.2 – en in aanvulling op artikel 13.3 – steeds bevoegd zijn de sector Kanton van de (een) rechtbank indien en voorzover het gaat om vorderingen die de competentiegrens van de sector Kanton niet te boven gaan.

Wat betekend: VCA-gecertificeerd2017-02-26T10:03:11+01:00

VCA gecertificeerd

VCA gecertificeerd : VCA wordt wereldwijd veelvuldig ingeschakeld door zowel grote als kleine ondernemingen om een organisatie, bedrijfsproces of vorm van dienstverlening te toetsen op basis van (inter)nationaal geldende, vastgelegde normen. Hierbij leggen ze zich primair toe op certificering van managementsystemen en bedrijfsprocessen, met als uitgangspunt dat certificering de garantie vormt voor een betere bedrijfsperformance.

Ons VCA Certificaat : Deel 1 – Deel 2

VGM – BELEIDSVERKLARING

In ons bedrijf is er een Veiligheids- Gezondheids- en Milieusysteem uitgewerkt dat van toepassing is tijdens de uitvoering al onze opdrachten. Hiermee wordt er naar gestreefd om:

• Persoonlijk letstel te voorkomen
• Materiële en milieuschade te voorkomen
• De veiligheid van derden te waarborgen

Hoe dit verwezenlijkt wordt in de praktijk blijkt uit de geldende VGM- procedures en instructies die door de VCA*2008/05.1 vragenlijst geëist worden. De zaakvoerder en de VGM functionaris samen zullen dit coördineren en op regelmatige tijdstippen alle medewerkers informeren. De onderneming zal op jaarlijkse frequentie een VGM actieplan ontwikkelen en in de praktijk omzetten, dit met het oog om een continue verbetering te waarborgen en om op een planmatige manier de VGM aspecten te implementeren tijdens de dagelijkse activiteiten van ieder (tijdelijke) medewerker. Ook worden VGM doelstellingen geformuleerd. Het bereiken van deze VGM doelstelling kan slechts door ieders actieve medewerking.

De grondslag van de beoogde continue verbetering ligt in de actieve inbreng van iedere medewerker, de observaties die genoteerd werden tijdens werkplekinspecties, de registraties van ongewenste gebeurtenissen (ongevallen, bijna-ongevallen, gevaarlijke handelingen en/of situaties), de voorbereidende activiteiten die genomen worden voor de werkzaamheden en de opgestelde algemene risico inventarisatie en – evaluatie alsook de taakrisico analyses. Eens per 3 jaar wordt door de directie een ‘interne audit – evaluatie’ van de invulling van alle VCA vragen en eisen uitgevoerd worden. De resultaten van deze interne beoordeling, de geregistreerde arbeidsongevallen (met en zonder ongeschiktheid voor gevolg), de vooropgestelde VGM doelstellingen en de ontvangen VGM klachten van opdrachtgevers zullen jaarlijks gecommuniceerd worden en dit ter attentie van iedere medewerker. De nodige middelen zullen door de zaakvoerder ter beschikking gesteld worden om de VGM aspecten op een planmatige manier te doen naleven binnen de onderneming.

Deze beleidsverklaring is onderhevig aan een driejaarlijkse beoordeling.

VCA gecertificeerd Cleaning Partners NVVCA Certificaat SCC 2019
Wat is Indoor Clean Pole2017-02-24T18:05:37+01:00

Indoor Clean Pole

Indoor Clean Pole is een innovatiefproduct. Het systeem biedt een ergonomische en praktische oplossing voor het reinigen van alle soorten verticaal en horizontaal gelegen glas, ramen en andere gladde oppervlakken aan de binnenkant van een gebouw, object of boot waar glazenwassers moeilijk bij kunnen komen, zoals op plaatsen waar bijvoorbeeld bureaus, lage kasten of apparatuur voor het raam staan. De Indoor Clean Pole werkt met een spray-vernevelsysteem voorzien van zeer zuiver osmosewater. Dit zeer zuivere water is ontdaan van alle mineralen en metalen en heeft een dusdanig sterk oplossend vermogen waardoor u geen reinigingsmiddelen meer nodig heeft. Dit in combinatie met een speciale microvezelpad heeft als resultaat een schoon en streeploos glasoppervlak. Bovendien worden de kozijnen, vensterbanken en vloerbedekking dankzij de verneveltechniek niet meer nat.

De Indoor Clean Pole bestaat uit twee onderdelen: de ergonomische lichte carbon steel met daaraan het spray-vernevelsysteem met microvezelpad (weegt ca. 1 kg.) en de ergonomische heupgordel waaraan alle benodigde componenten bevestigd zijn om de hele dag zorgeloos te kunnen reinigen (weegt ca. 1,5 kg.). De glazenwasser sprayt het zeer zuivere water op de ramen door middel van één druk op de knop die op de carbonsteel bevestigd is. Aan de heupgordel is het flesje met zuiver water van een halve liter bevestigd waarmee u in staat bent om twee dagen te kunnen reinigen.

De microvezelpads zijn afneembaar en uitwasbaar op 90°C. De speciale compacte accu stelt u in staat om 30 uur te kunnen werken zonder deze tussendoor op te laden. Bovendien is de accu voorzien van een LED-indicator, zodat u met één druk op de knop de status van de batterij kunt aflezen.

Indoor Clean Pole
Wat is een Hoogwerker Nostolift2017-02-26T11:36:15+01:00

Hoogwerker Nostolift

Hoogwerker Nostolift
Onze hoogwerker NOSTOLIFT met een maximale werkhoogte van 24 meter. Dagelijks is onze hoogwerker op de baan of op lokatie om veilig ramen te wassen op grotere hoogte. Veel van onze klanten verlangen, met name in de chemische sector, dat wij vanaf een eerste verdieping alle ramen met een hoogwerker reinigen. Omdat wij speciale grasbanden hebben laten monteren kunnen wij zonder schade aan het gazon werken.

Hoog werken
De eisen voor “werken op hoogte” zijn de laatste tijd scherp aangepast en zullen voor de toekomst alleen nog maar strenger worden. Met het oog op veiligheid en toekomst werken wij inmiddels met zogenaamde Osmose wagens. Deze voertuigen vervoeren het in ons bedrijf geproduceerde 100% puur water dat ramen tot op een hoogte van 15 meter met koppelstokken kan reinigen.

Dit gedemineraliseerde water is een van de beste reinigingsmiddelen, ttz H²O, dit is water ontdaan van alle onzuiverheden, waardoor dit pure water het vuil van ramen en omlijstingen volledig opneemt en verwijderd.

Voordelen:

  • Veilig werken zonder gebruik van ladders.
  • Geen zeep noch detergenten (milieuvriendelijk).
  • 100 % puur water, schoon, steriel en laat na drogen geen strepen achter.
  • Grondige reiniging van kaders en gevelbeplating.
  • Ideaal voor moeilijk bereikbare koepels+glazendaken

Graag informeren wij u over deze moderne nieuwe techniek voor glas en gevelbewassing.

Hoogwerker Nostolift Schoonmaken Glazenwasser Gevelreiniging
Wat is Osmose Glas Gevelbewassing Telescoopreiniging2017-02-24T17:41:32+01:00

Osmose Glas Gevelbewassing Telescoopreiniging

Osmose glas gevelbewassing telescoopreiniging telescoopbewassing : Deze nog vrij nieuwe techniek biedt een aantal belangrijke voordelen, niet alleen op het gebied van veiligheid. We kunnen door gebruik te maken van speciale telescoop koppelstokken tot op 15 meter hoogte werken zonder gebruik van ladders of hoogwerkers. Maar ook het eindresultaat is door het osmosereiningings-proces belangrijk verbeterd.

Osmose glas gevelbewassing telescoopreiniging – hoe werkt het? Met deze techniek wordt van gewoon leidingwater ‘gedemineraliseerd’ water gemaakt door gebruik te maken van speciale filters die volgens het principe van omgekeerde osmose werken. Hierdoor blijft er 100% puur water over dat ontdaan is van alle onzuiverheden. Dit zuivere water neemt alle vuil volledig op van ramen en omlijstingen. Tevens is deze vorm van reinigen 100% milieuvriendelijk aangezien er geen zeep en detergenten worden gebruikt. Het resultaat zijn zeer schone ramen zonder strepen.

Osmose glas gevelbewassing telescoopreiniging … de meest professionele manier om ramens en gevels te reinigen. De basis van de techniek kwam van het Tuckerpoolsysteem, is een uit Amerika afkomstig systeem waarbij gebruikgemaakt wordt van gedemineraliseerd water. Het wordt ook wel telescoopglasbewassing genoemd aangezien het, door de stok te verlengen, mogelijk is om tot 15 meter hoog ramen te wassen. Als vakjargon voor dit systeem wordt ook wel eens de term osmosesysteem gebruikt. Dit systeem heeft een aantal voordelen ten opzichte van een hoogwerker. Het neemt minder ruimte in, is goedkoper en er zijn minder eisen aan de ondergrond.

Wat is Puur Water? Het kraanwater zoals dat bij iedereen door de leidingen stroomt bevat, hoewel gezuiverd, nog steeds vele zouten en mineralen. Voorbeelden hiervan zijn kalk, chloor en fluor. Het pure water nodig voor de telescoop glasbewassing wordt verkregen door een proces dat ‘omgekeerde osmose’ heet. Hierbij wordt het ‘gewone’ water door een semi-permeabel (halfdoorlatend) membraan geperst. De zouten en mineralen blijven bij dit proces voor 98% in het membraan hangen, terwijl het puur verkregen water kan worden opgevangen klaar voor gebruik.

Alles is uit moleculen opgebouwd! Als we op micro niveau naar de wereld gaan kijken, kan gesteld worden dat alles uit moleculen is opgebouwd. Deze moleculen bestaan weer uit atomen welke vaak niet met het blote oog kunnen worden waargenomen. Puur water (H2O) bestaat uit moleculen die zijn opgebouwd uit twee waterstofatomen (H) en een zuurstofatoom (O). Hierbij hebben de waterstofatomen een positieve lading, terwijl het zuurstofatoom negatief geladen is. Water is tevens ioniseerbaar.

Voordelen telescoop glasbewassing

  • Tot 16 meter hoogte werken mogelijk zonder beperkingen
  • Geen valgevaar (voorsprong op de komende regelgeving)
  • Ieder gewenste plek bereikbaar, zonder zware hulpmiddelen
  • Geen gesjouw met ladders
  • Geen verplaatsingen nodig, zoals bij hoogwerkers
  • Vanaf voertuig werkplekken tot 100 meter bereikbaar
  • Perfect inzetbaar op glas, gevelbeplating, kozijnen, gevelreclame en zonweringen
  • Werkt streep- en vlekloos zonder raamwissen. Ook bij zonnig weer
  • Milieuvriendelijk (zonder gebruik van chemicaliën)
  • Minder herbevuiling door minder residu.
osmose glas gevelbewassing telescoopreiniging